tirsdag den 27. december 2011

Hvilken dejlig julefest!

Så tog de sidste julegæster hjem og her blev helt stille.
Det har været en dejlig jul og huset har været fyldt med dejlige, glade mennesker i tre dage.
Vi har haft masser af kvalitetstid, grinet, hygget, spist og pakket vildt mange gave ud. Leget med alle de nye ting og snakket om stort og småt.
LYKKE ER EN SUPER DEJLIG FAMILIE!

På juletræet er der hjemmehæklede flagranker og masser af gammelt julepynt.
Traditionen tro, køber jeg lidt nyt og godt hvert år. I år har jeg købt fine glaskogler
i forskellige grønne farvet og sidste år købte jeg små filtede fluesvampe.

Julebordet i år var havde jeg holdt i naturfarver. Jeg holder meget af, at der er flettet lidt traditioner og historie ind i borddækningen. Det er så hyggeligt at kunne mindes "de gamle" en juleaften.

Oldes hvide duge, med grå sisalløbere på tværs af bordet.
Dækketallerkener i flet, arvesølvtøjet fra min mormor
og de smukke gamle knive med benskæft.


Gamle stivede mundservietter med en lille snor og en grangren, pynter så fint på
 tallerkenen.Portvinsglassene er fra mine oldeforældre og jeg syntes, at de er
vildt smukke ;o)

De fine træer er købt i ILVA og sammen med lidt pudemos og sølvrensdyr fra
Tiger-butikken er bordpynten lige i øjet!

HVAD ER NU DET ???
JO ser I, vores gamle Olde satte altid vand, brød og salt på bordet juleaften.
Vi skal huskes på, at det vil vi kunne leve af alene, alt andet er overflod!
SÅ blot en hyggelig lille tradition og en måde at mindes...
Den fine mintgrønne mokkakop er et arvestykke fra familiens gamle "Faster Eja"


Julefreden kom forbi igen i år og bragte glæden med. ,o)

Glædelig bag-jul
Hanne

4 kommentarer :

  1. Sikke et smukt bord - jeg er vild med at du værner om traditionerne og samtidig bringer nye ting ;O)
    Og rigtig glædelig bagjul til dig!

    SvarSlet
  2. kære Hanne
    og en super dejlig familie det har du jo :o)
    sikken smukt julebord.
    jeg er vild med træerne fra Ilva - og du fandt mos ?
    Det ser bare godt ud.
    Nu må du nyde et par stille dage inden der atter kommer turbo på :o)
    kh Mona

    SvarSlet
  3. Hvor er det fint og smukt og stemningsfuldt...du er sgu den bedste!!! Glædelig bagjul til dig og den dejlige familie.

    SvarSlet
  4. Hvor dejligt! Jeg haaber at du har haft en fantastisk Jul, billeder ser godt ud :)

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...