torsdag den 1. december 2011

Trylleri i rester

Det er jo det rene trylleri i rester!
Så blev det første projekt i garnrester til virkelighed. Med en kurv fyldt med uldrester, en hæklenål og lidt hårdimser fra den lokale købmand, fik jeg i går fremstillet det fineste hårpynt. Egentlig ved jeg ikke så meget om at hækle blomster, men med lidt god vilje og kreativitet blev det til flere forskellige sorter.
- "Hvor svært kan det være" ;o)

En lille bakke med uldrester og en hæklenål, kan være starten på....
- det rene trylleri 1
Den første julegave er pakket i en lille cellofanpose.  Jeg er sikker
på, at hun bliver meget fin med gule blomster i håret.

Her er lidt større blomster syet fast på elastikker. Et sikkert hit til
hestehalet og rottehaler på små prinsesser.


Store flotte blomster på klipsspænder (hedder de det?), til
fest og glade dage ;o)


 Her er så små hårnåle med blomster på.
- De er da sååå søde!!! 



 Håber, at I har funder inspiration og lyst til at kigge i restekassen. Faktisk har jeg endnu et par resteideer i tankerne, som jeg vil arbejde på de næste dage. SÅ kig med ;o)

Mange glade hilsener
Hanne


3 kommentarer :

  1. Altså hvor er de fine !
    Du får da rigtig noget ud af dine rester !
    Jeg bliver helt nostalgisk ved det der hækle-flip ..
    Min mormor ville blive helt misundelig over de blomster, tæpper og andre hækleting du har gang i.
    Jeg afventer spændt hvad det er for flere ideer du har :o)
    god hækle dag til dig.
    kh Mona

    SvarSlet
  2. Hej Hanne. Sikke fine blomster. Jeg kan sjovt nok ikke hækle... :-) Måske skulle jeg lære det en dag? Jeg vil meget gerne have dig med i min sparringsgruppe og skriver til dig en gang i næste uge. Jeg inddeler jer efter alder - altså børnenes... og trækker på jer alt efter hvilken e-bog jeg lige er i gang med. Tak for interessen, det skal nok blive sjovt. kh Tina

    SvarSlet
  3. Hej Hanne
    Jeg faldt for din kommentar hos Karen - og vil rigtig gerne lege med dig.
    Dejlig blog du har,så nu er jeg blevet fast læser.
    Glæder mig til at se mere
    kh Ingerlise

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...