lørdag den 31. marts 2012

Den måtte jeg bare strikke.



Den lille babytrøje var så fristende, at jeg bare måtte strikke den.
Mine drenge er næsten voksne og der er heller ikke nogen i omgangskredsen, der venter sig, men den lille fine strikketrøje med de små, men meget yndige detaljer, måtte jeg altså prøve at lave.
Den var hurtig og forholdvis nem at strikke og resultat blev præcist, som jeg havde håbet.
Havde mine drenge da bare haft sådan en lille trøje, da de var små, så havde det været min yndling.
Trøjen hedder Presto Chango og er fundet HER.
Jeg har strikket den i str. 3 mdr. Garnet er Alpaca og silke, så der er meget blød og lækker.


Det lille bryststykke er strikke i et bladmønster, men kunne selvfølgelig strikkes i andre mønstre
også, eller måske bare i glatstrikning. Der er strikket otte knaphuller, således at trøjen
 kan åbnes helt op. En klar fordel til de aller mindste, der ikke kan lide at få noget over hovedet
og så gør det jo også, at den er meget nem at ta´af.

Jeg har syet nogle fine gamle knapper på, som jeg synes giver
trøjen et lidt gammeldags look.



Måske kender du en, der vil blive fin i denne lille trøje ?




Kærligst
Hanne

4 kommentarer :

  1. Kender godt det med ikke rigtig at have nogen modtager. Jeg strikker ind imellem små trøjer af mine rester, som bliver sendt til min far i Tanzania. Der er altid en lille én på et forblæst sted, der kan bruge en trøje. Et er sikkert, den bliver brugt, til den ikke kan mere.
    Hilsen Sissel

    SvarSlet
  2. Hvor er den skøn, kan da godt forstå, du er vild med den

    SvarSlet
  3. Den er rigtig fin - men desværre - ingen bebser i min nærhed, heller ..
    kh Mona

    SvarSlet
  4. Den er så flot!... Men heller ingen bebs...som jeg altså ikke selv overdænger med strik...

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...