fredag den 2. marts 2012

Jeg er et listemenneske !

- og i dag er listen meget laaang.
Måske er det fordi, jeg altid har 1000 planer med min dag. Tror jeg kan nå det hele, velvidende at det kan jeg aldrig, at listen sidst på ugen kan blive så lang ?

Listerne laver jeg for at holde styr på mine tanker og ro i min mave. Hvis jeg render rundt med alt det jeg skal og vil oppe i mit hoved, kan det nemlig til tider godt give den der uro, som er vanskelig at beskrive. Nogen ville sikkert beskrive det som stress, men....
jeg har bestemt ikke stress. Jeg holder blot af at have projekter, gerne mange, for så fungerer jeg bedst ;o)

Interessant tanke... hvornår bliver det at have travlt til, at man er kommet til at lide af stress ???


Jeg har mødt mennesker som har været virkelig syge at stress. Skrækkelig !!!

TankerTankerTankerTankerTanker TankerTanker TankerTankerTanker Tanker...
-Taber vi os selv og glemmer at mærke efter, fordi hverdagen er blevet så hektisk ? 
-Er det et samfundsskabt problem eller må vi gribe i egen barm ?
-Er alt det med stress måske en overdreven italesættelse og dermed blevet en sandhed? 
-Eller må vi bare (ved godt,at der ikke er noget, som i den her sammenhæng er bareacceptere at vi må "hoppe af kogepladen" engang imellem ?

- Jeg har i hver til fælde fundet et effektivt middel, som virker for mig, nemlig  LISTER ;o)
 og ikke dermed sagt at det, altså stressen, ikke kan komme til mig, men jeg holder øje, så godt jeg kan !


Lidt tanker på en travl, men dejlig fredag og en glad buket til dig ;o)

Hvad tanker gør du dig om travlhed og stress?

Kærligst Hanne


5 kommentarer :

  1. Lister og tanker bliver først stress, når man begynder at have dårlig samvittighed over de ting man ikke fik gjort ;-)

    SvarSlet
  2. ja, det kan der bestemt være noget om ;o)
    - SÅ er det "bare" at man skal huske at prioritere og parkere og forholde sig... I TIDE !!!
    og det er jo ærligtalt ikke så nemt.
    Hvem mon vi skuffer og svigter når vi får dårlig samvittighed...os selv ?

    SvarSlet
  3. Jeg er også et liste menneske :)
    Tror det der med stress kommer, når det ikke forsvinder fra hovedet bare fordi man har skrevet det ned. Så kan tingene hurtigt hobe sig op.
    Det er vigtigt lige at hive stikket ud engang imellem og bare sige pyt! :)

    SvarSlet
  4. Åh ja! Jeg bruger også lister til at huske og ikke mindst til at skabe ro og plads i hovedet til gode tanker :)
    Faktisk købte jeg for ca. 6 mndr. siden en superlækker notesbog, som jeg bruger til mine to-do-liste. En side pr. dag, så jeg kan strege og føre videre til næste dag, hvis ikke jeg nåede det. Så glemmer jeg ikke....

    I øvrigt gode og sunde tanker, du gør dig om stress/hektisk hverdag. Godt at reflektere over.
    God weekend.
    Kh. Liv

    SvarSlet
  5. Uhhh - et dejligt billede! :)

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...