onsdag den 28. marts 2012

Jeg skulle ha' gjort det for længe siden

Altså ha' færdiggjort patchworktæppet, som har ligget i skuffen i alt for mange år

MEN, nu er det her. Færdigt og lige i øjet ;o)
Kan her bagefter, i bagklogskabens ulidelige klare skær, godt se at det var "meant to be" ;o)
Det skal nemlig ligge i mit nye hus og ose af gamle minder.


GODT jeg fik det gjort !

Tæppet med de mange stribede stoffer er færdigt. Nu skal det minde mig
om dengang drengene var små og gik i stribede bukser, køkkengardinerne var stribede,
sengetøjet var stribet, en gammel stribet skjorte osv. osv. :o))

Jeg har valgt at kante det med de farver, som jeg har brugt som små "farveklatter" i selve tæppet.
En fin effekt synes jeg og lidt liv til øjet ;o)



Jeg havde nogle ekstra felter tilbage, efter at jeg havde samlet tæppet.
De er nu syet sammen til to puder.

Tæppet er quiltet med tråd rundt i kanten, i to  rækker, resten er knudequiltet.
For neden på tæppet er der en række i hver ende med små "sløjfer".

Et lille udsnit af borten før alle risnorerne blev fjernet og 
rækken med "sløjfer" blev syet på.



Ikke uden stolthed, er endnu en strandet projekt
afsluttet ;o))


Kærligst Hanne

13 kommentarer :

  1. Du kan sagtens være stolt, både af det flotter resultat men også at du fik det gjort - godt gået :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ;o)) Føles faktisk rigtig godt at få taget fat i det standingsgods og ja, så er det jo dejligt når resultat bliver godt.

      Slet
  2. HOLD DA OP!! Stolt kan du roligt være. Det er bare super flot, og at det oser af minder, gør det kun bedre. Farveklatterne er lige dét, det hæver det op over det almindelige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;o))
      Elsker patchwork med minder. Det er for mig det som gør forskellen.
      Og du har ret, det er helt bestemt farveklatterne, der gør den store forskel i det tæppe her.
      Længe leve farvelæren. Der er noget om snakken ;o))
      Kh.

      Slet
  3. Hvor er det bare fantastisk flot - uha du må være stolt... Godt gået.
    Ps. du skal altså skrive din hjemmeside-adresse rigtigt når du lægger kommentarer hos mig, for ellers skal der jo detektiv-arbejde til for at finde frem til dig. :-) Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina
      Dejligt at du kiggede forbi og heldigt at du fandt mig. Hmm... det har nok bare være en af de dage, du ved ;o)
      kh.

      Slet
  4. Det er tæske flot :) Kan det passe, at jeg kan huske starten på det tæppe? :) Godt at det er færdigt :) Kan du huske at vi engang snakkede om et ko-projekt? For ikke så længe siden fandt jeg en lille pose med ko-bånd, ko-knapper osv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Mette ;o))
      joh... tror faktisk at det er muligt, at du kan huske det tæppe...hvor gammel er kasper lige...8år ?
      - meget, meget afslørende!!!
      Jo, mindes så bestemt vores Koprojekt. Har stadig noget af stoffet. Det var faktisk en skide god ide, var det. Det skulle vi ha' gjort meget mere ved dengang ;o))
      Fandt vores lille flyer, fra Påskeudstillingen på Rådhuset. Det var tider!
      Kh. Hanne

      Slet
  5. WAOOOO vildt vildt flot, jeg kan kende noget af stoffet fra Simons sengetøj også. Hvor jeg dog savner dig at snakke med.
    Kram Johanne

    SvarSlet
    Svar
    1. ;o))
      Så er det pludselig ikke kun mine minder, der er i tæppet...
      Patchwork er som at skrive en historie i stof
      LOVE IT !

      Slet
  6. Wow altså. Som du kan! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Liv
      Tak for din søde hilsen ;o))

      Slet
  7. Det ser bare brandgodt ude :)
    Kh Mona

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...