tirsdag den 22. maj 2012

Lidt om den gamle have

Jeg er egentlig ikke det store havemenneske
men, ikke dermed sagt, at jeg ikke elsker min have og ikke gerne vil have den til at se smuk ud, men jeg har bare ingen forstand på den slags. Jeg har prøvet på i mange år, at huske havde de forskellige blomster hedder og hvor de kan plantes osv., men jeg vist en lille brist her. Det hænger simpelthen ikke ved !
Jeg plejer at sige, at jeg kan tegne blomsterne og så er det jo fint hvis andre kan deres navne ;o)
Den gamle have omkring huset har bestemt været en fantastisk have engang. Den er dejlig lukket og fyld med masser af smukke stauder, gamle træer og blomstrende buske.
Desværre bærer den præg af ikke at være blevet passet, så her bliver der et projekt til efteråret. Vi bliver nødt til at beskære og klippe en del.
Her får du et lille kig til den gamle have. Håber du kan danne dig et indtryk.


 Nu har jeg jo ikke små børn længere, men jeg har et ægte treehouse i min have.
I lørdag havde jeg besøg af to små piger, som straks fandt stigen og sad dernede i regnvejr ;o)
- Tror I lige det var super hyggeligt !

Så er der også fem gamle frugttræer i haven. Rigtig dejligt synes jeg 
OG det her... det er nok et æblertræ eller ???

OG dem her det er daaa ....
måske også æbletræer eller... ???

Vi er blevet færdig med at male og har været en tur i IKEA for at få købt nogle skabe og en kommode.
Egentlig var det bare det vi manglede, meeen så var der jo også en hel del andre uundværlige og meget praktiske ting, der hoppede op i kurven. Altså, altså... det får vel en ende ;o)

Dejligt at I læser med og sender opmutrende hilsner.
Det sætter jeg virkelig stor pris på og bliver så super glad ;o)))
- jeg har desværre ikke selv så meget tid og energi til at skrive tilbage til jer pt., 
men jeg skal nok komme efter der igen.

Kærligst Hanne

4 kommentarer :

  1. Hyggelig have. Har det ligesom dig - ved ikke hvad det hedder eller hvordan eller hvor - men ved til gengæld hvordan en have nydes :)

    SvarSlet
  2. Jeg er heller ikke den store ørn i botanikken, men en god ide er at lade være med at begynde på at fjerne og grave op før i har haft haven et års tid, for så får I at se hvad den gemmer. Et råd jeg fik af en gartner engang!
    Den ser fantastisk ud - jeg er vild med gamle haver ;O)

    SvarSlet
  3. Det er bare en superfed have ..
    Vi må lige kigge på de stauder og se hvad de hedder - og så kan der jo komme små skilte på, ligesom i botanisk have ;o)
    og hyggeligt med den lille pavillion ..
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Er da vild med det gamle legehus og alle dens skæve vinkler :o)

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...