fredag den 23. november 2012

Motiv til dåbsbog DIY

Jeg har haft gang i penslerne og har malet et lille eventyr.
Ind imellem får jeg opgaver, der slet ikke ligner det jeg plejer at lave og tilløbet kan, må jeg indrømme, derfor være lidt meget laaangt. 
Jeg skulle nemlig male noget, som var lidt eventyragtigt og kunne passe til en lille dreng, og hvad kan det være ?
Da jeg endelig fik lidt fart på,  blev det til denne eventyr-forside, som jeg håber vil leve op til forventningerne.

Billederne er lidt uklare og overbelyste, beklager. Det er den kvalitet man må forvente når arkitektlampen agerer blitz ....  ;o)

Den færdige forside til dåbsbogen.


DIY
 TRIN 1.
tegn baggrunden op og læg grundfarven

 TRIN 2
Tegn "bunden" op og læg farverne på.
Vær opmærksom på, at skabe liv i farverne.

 TRIN 3
Læg de første motiver ind i billedet

 TRIN 4
Mal detaljerne ind .

 TRIN 5
Billedet er nu næsten færdigt.

TRIN 6
Jeg slutter af med at tegne små detaljer ind med en tynd tusch.

Inden i bogen har jeg malet et lille billede på den første side.
- et lille livstræ.
Her skal navn, fødsels- og dåbsdatoen stå




Rigtig dejlig fredag ;o)

Kærligst Hanne

7 kommentarer :

  1. Hvor er det fint, en rigtig sød ide! Jeg er vild med træet inde i boge - godt tænkt :))

    Rigtig god fredag til dig :))

    SvarSlet
  2. Som altid smukt fra din hånd, Hanne! : )

    SvarSlet
  3. Hold da op Hanne, hvor er du bare hamrende dygtig, hatten af for det flotte arbejde og rigtig god weekend.
    Stine:))

    SvarSlet
  4. Hvor er det skønne billeder fra din hånd Hanne - Elsker den lille ugle der har fundet tid til en pause på grenen.

    Jeg kommer til sommer på min motorcykel - så håber jeg du er hjemme og giver en kop drikkelse på terrassen. Om jeg har grisen med - måske. Der er begrænset bagageplads, men vi får se :o)

    Ha en rigtig fantastisk weekend.
    Knus og kærlige hilsner...

    SvarSlet
  5. Jeg er bare så imponeret :o)
    kh Mona

    SvarSlet
  6. Dejlig bog at have med sig fra dåben..

    SvarSlet
  7. hvor er den bare afsindig flot :-)

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...