lørdag den 24. november 2012

Dukkeleg med Arne og Carlo

Jeg ved det, jeg ved det ... Hanne 7 år  - men jeg hygger mig ;o)
og i løbet af ugen har jeg strikket en Arne og Carlo dukke, for sidste fredag fik jeg nemlig bogen med posten. Den har stået på min ønskeseddel siden engang i foråret og nu kunne jeg ikke vente længere. Dagen efter at jeg havde bestilt bogen så jeg, at Arne og Carlo var en tur i Godmorgen Danmark for at fortælle om deres strikkede dukker, det var da lidt sjovt.
Min plan er, at mine dukker skal være familien. Jeg vil starte med mine dreng og så skal jeg da også selv på pindene ;o)

Bogen er meget inspirerende.
Masser af sjove og skæve billeder. Dukketøj i lang baner og så er det nemt at gå til opskrifterne.
Den må da blive en hver lille (stor) piges yndlingslæsning ;o)
-der kan sætte mange krydser ved ting, der er "must have" i denne bog.


Her er så min første dukke.
Jeg havde ikke det rigtige fyld og kunne godt tænke mig enkelte ændringer,
så det er bare en prototype. 

At strikke dukker synes jeg er rigtig hyggeligt.
Det skal nok ses i lyset af, at jeg jo ikke har haft små piger, med dukker der skulle strikkes tøj til.
Da mine drenge var små, var der mere gang i at sy Power Rangers- og Batman kostumer.

 Jeg drømmer om, at strikke en kurv fuld af dukker og er kuffert fuld af tøj.
Hvem ville ikke elske at få lov til at lege med det ?

I min mormors gamle hjem, som også havde været min oldeforældres hjem, stod det gamle børneværelser, som lå ved siden af soveværelset, som da min mor og hendes bror var barn.
Der var alle mulige herligheder fra en svunden tid der. Jeg ville ønske, at jeg i dag kunne få muligheden for at gå på opdagelse der igen, som dengang.
Et helt lille museum, med gammelt legetøj og jeg måtte lege med det hele ;o)

I dag skal jeg på julemarked i det Svenske
jeg glæder mig ;o)

Dejlig lørdag til alle jer.
Kærligst Hanne

7 kommentarer :

  1. Eiii hvor du hygger - det bliver en fantastisk familie, det er jeg sikker på :O)

    Julemarked - det lyder dejligt!
    Rigtig god lørdag

    SvarSlet
  2. Ja jeg skal også ha gang i dukkestrikkeriet, planen er at det er julestrikkeriet iår :) Efter jeg så dukkerne in real life forleden dag da jeg var i strikkecafe er jeg da helt solgt. Glæder mig til at se hele din familie :

    God week-end i det svenske

    SvarSlet
  3. God fornøjelse med strikketøjet. De er da bare for herlige de dukker :-)
    God tur til det Svenske julemarked - håber at du finder nogle spændende sager :-)

    SvarSlet
  4. Hold da op hvor er de fine! Jeg kan se, at jeg skal have gang i strikkeriet igen, for jeg er blevet inspireret;)God weekend.

    SvarSlet
  5. hej Hanne. To sjæle en tanke - jeg havde også overvejet at strikke Ulla da jeg så Arne og Carlos i morgentv. Det kan være jeg kan kigge i din bog ved lejlighed ? det kunne være en fed fødselsdagsgave til hende. Jeg er spændt på at se drengene foreviget :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  6. Hvor ser det bare godt ud. Du er en sand mester med de pinde.
    Elsker at lege - og det børneværelse du beskriver lyder som en drøm i mine ører. Skønne minder at ha fra en tid der ikke er mere.

    Rigtig god fornøjelse med julemarkedet. Det er så hyggeligt. Håber at finde tiden næste weekend. Der er et stort julemarked ved Haslev jeg RIGTIG gerne vil besøge.. Krydser fingre.

    Ha en fantastisk søndag.
    Knus til dig.

    SvarSlet
  7. Det vil ingen ende ta'. Hvor er du altså dygtig!
    Og hvor er dukkerne sjove. Virkelig skøn idé. Jeg glæder mig til at se jer allesammen - både som dukker, men også i virkeligheden. Glædelig december, søde Hanne.

    Knus Emilie

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...