mandag den 5. november 2012

Førstehjælp på 1.st.

I sidste uge rykkede jeg ind på 1.st. hos min store søn.
Efter at Anders har boet godt 3 år i sin lejlighed, og i det sidste år har delt den med sin kammerat, trængte lejligheden til en meget kærlig hånd. Den skulle forvandles fra slidt ungdomshybel til lækker "beboelig" studielejlighed på bare fire dage.
Her var, uden overdrivelse, tale om et "fra skrot til slot"- projekt, men Anders afslog meget bestemt, at jeg satte før billeder ind, her på bloggen, så derfor får I ikke det at se ;o))

Sidste mandag rykkede jeg så ind med værktøj, malergrej, rengøringsvanvid og ærmerne brættet helt op. Det blev til mange fælles arbejdstimer og mellemste søn blev også kaldt ind efter skoletid... "for nu rykker vi" !!! ( En bemærkninger, som de er vokset op med og som jeg har sagt rigtig mange gange ... tror måske de gør lidt grin med mig, men pyt med det .... bare de tager fat ;o))
Forvandlingen blev stor. Stuen og sove- /arbejdsværelset blev malet hvide. Resten blev tømt og gjort rent og derefter sat på plads igen. Enkelte nye møbler blev købt ind og samlet, længe leve IKEA og div. hylder, guitarer og billeder blev sat op på væggene.

Se med ...

 Soveværelset med malet "sengegavl" En billig, men meget effektfuld løsning. 
Sengbord 39,- kr. og sengetæppe 89,-kr. begge dele fra  IKEA
Acrylmalinge til de farvede felter, fandt jeg i Bilka til 30,-kr for 475 ml.
billigt og til prisen en okay kvaliet.

 Arbejdsplads i soveværelset. Den turkise farve gå igen i et felt ved side af skrivebordet.
hylder, hyldeknægte og skrivebord alle dele IKEA. samlet pris ca. 600,- kr

STUEN
 Tre store hvide vægge i stuen, fik rummet til af fremstå tomt og mindre hyggeligt.
Vi malede derfor et blåt felt bag sofaen, for at samle rummet. 
Farven er valgt efter den blå farve i littografiet på den anden væg.

 En hjemmehæklet LP-pude med Eagles, design MOR ;o)

Det gamle A på den blå væg, er fra et kasseret sparekasse lysskilt.
Her må I ser for jer, at jeg i ly at natten listede mig op i en container, 
for at erhverve mig dette A til min søn. 
Ærger mig i dag over, at jeg ikke tog lidt flere bogstaver med hjem,
 men for 18 år siden, var bogstaver altså ikke helt kommet på mode endnu ;o)


Jeg er nu hjemme i Sverige igen og godt tilfreds 
med resultatet af lejligheden,
men jeg glædes dog mest over min lykkelig søn ;o)

Dejlig mandag til alle jer
Kærligst Hanne

21 kommentarer :

  1. Mette Storgaard Poulsen5. november 2012 kl. 13.45

    BUM!!! Og du er bare vildt god til at rykke...! :) Det ser godt ud Hanse, og god effekt med de malede felter. -Sønnen har vist også bare af at være lykkelig.. ;)
    Knus :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Mette ;o)
      Du kan jo smutte forbi og tjekke det hele ud en dag
      kram til dig

      Slet
  2. Ja, der er sørme blevet rykket - hold op hvor ser det bare godt ud!!!!
    Din søn må være ellevild med sin "nye" lejlighed!
    Kh Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen ;o)
      Jeg er helt sikker på, at han er lykkelig. Har meldt "kontrolbesøg" om en måned hi hi hi ;oD
      kh. Hanne

      Slet
  3. Sådan skal det gøres, hvor er det dog blevet flot; kan da godt forstå, din søn er lykkelig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Lydert ;o)
      Ja, det endte med at bleve en rigtig hyggelig lejlighed til sidst og sjovt vat det bestemt, at forandre den på så kort tid.
      kh. Hanne

      Slet
  4. Hvor ser det godt ud. Du har godt nok sans for det der - respekt:-) og jeg kan da godt forstå at knægten er glad. Og så føles det altså godt, at se at ens unger har det godt.
    Jeg har været på "tyvetogt" og lavet puder a la rimmens.... men kan først vise billeder efter næste week-end, da man jo ikke udgiver gaver før de gives :-)
    Mvh. Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK for din hilsen Hanne;o)
      ja, knægten er glad og så er jeg også. Sådan er det jo at være mor ;oD
      Uha.. det glæder jeg mig til at se, når de kan afsløres efter næste weekend. Håber at de kommer til at bringe stor glæde.
      kh. Hanne

      Slet
  5. Hold nu op - mens jeg læste indlægget, kørte 'her kommer mutter med kost og spand...' i baghovedet. Sikke fint det er blevet og sikke du kan.
    Kh. Liv

    SvarSlet
  6. ha ha ...ha Ja, den sang passer meget fint til virkeligheden her ;o)
    Han har lige ringe tog fortalt, at han ikke tør at rode !
    knus Hanne

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare blevet flot!! Kan godt forstå du har en glad dreng lige nu, håber han holdet det pænt;-)

    Har selv to drenge så jeg kender det godt, det der med rod :-)

    Ha´en dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, der rammer du et ømt punkt. Oprydning og drenge hører ikke så godt sammen har jeg erfaret ;o)
      Han ringede dog i går og fortalte, at han havde taget sig selv i rydde op inden han gik i seng. Det er jo gode tegn.
      knus Hanne

      Slet
  8. A er vist meget heldig med sin MOR !
    Det ser super flot ud - ikke så sært han var en meget glad dreng :o)
    kh Mona

    SvarSlet
  9. Ej hvor er det blevet super flot Hanne - du er jo en multikunstner!

    Han tør vel dårligt bruge lejligheden før du har været forbi igen :D

    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. tak, tak Lise ;o)
      Elsker faktisk at lave den slag projekter. Det kan jo kun blive bedre hi hi ...
      knus

      Slet
  10. Wau hvor ser det godt ud, jeg forstår godt at sønnen er glad og tilfreds - super mor!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. ;oD Tak Kirsten.
      Det er jo dejligt at glæde sin børn. Det stoppe sikkert aldrig.
      kh.

      Slet
  11. Godt ryk ;0)
    det ser super ud ... og rigtig drenget ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Merete ;o)
      Det er jo altid en udfordring at ramme den rigtige stil. Smart, ungdommeligt og maskulint var kodeordene her...
      Så dejligt hvis det færdige resultat også svarer til de krav ;o)

      Slet
  12. Hooold nu op et skønt resultat..han er da super heldig, at have sådan en mor som dig. Godt gået :-)))

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...