mandag den 26. november 2012

Smukke krystaller og lækker sæl

Jeg ved det, jeg er gået helt shop amok på det sidste ....
- og forleden måtte jeg køre en tur til Danmark og hente en krystallysekrone, som jeg pludselig ikke kunne leve uden. Det vil sige, jeg havde længe være i tvivl om, det var den rigtige løsning til at hænge over spisebordet. Var en krystallysekrone sådan lidt for meget bling bling eller ?  Men, da den pludselig ikke længere var på sælger hjemmeside, så kunne jeg straks mærke, at jeg måtte eje den.
Kender du det ?  Jeg begyndte helt at svede og var på et tidspunkt sikker på, at det måtte være jordens undergang ... Ringede derfor straks for at finde ud af om alle chancer var forspildt ?
Det var de heldigvis ikke og samme aften var der krystallysekrone over spisebordet ;o))


Firmaet hvor jeg købte lysekronen, viste sig, at være et snedkerværksted.
 Et helt ualmindeligt et af slagsen, hvor håndværket og træet er det centrale.
DER lugtede faktisk af træ og faglig stolthed ;o) 
Jeg fik en super oplevelse og blev vist rundt i værkstedet og showrummet. Fik fortalt om ideen bag disse helt utroligt smukke og unikke møbler, som de laver.
Inspirationene kommer fra de så kaldte "Pariser snedkere", der skulle levere møbler som kunne skilles af, for at kunne op i lejelighederne i det indre Paris.
Møblerne er derfor ikke limet, skruet ellet sømmet sammen. Alt er lavet så det kan samles og skilles af igen, uden værktøj. Ikke to møbler er ens og træet bestemmer formen.
Populært ?  Det kan du bande på ....  listen over danske celebrities, der bestiller møbler og køkkener hos dette lille firme er lang, og der bliver ikke brugt en krone på reklame.
Hvorfor dog også gøre det, når tilfredse kunder gør det for dem :o)
Kig forbi Mann original hjemmeside. Jeg er sikker på, at du vil blive imponeret og måske fristet.

og jo jo, det er da helt vildt bling bling
-og helt vildt flot, synes jeg ;o)

Pakkepost fra dygtige Dorit på Grønland
I sidste uge fik jeg også denne skønne pung med posten. 
Jeg er helt vild med sælskin og så er Dorit jo den rigtige at handle med ;o)
De skønne, skønne sælskins betrukne knapper skal bruges til at sidde midt i tre puder.
Glæder mig til at få dem lavet. Tror det bliver rigtig godt.
1000 tak for handlen Dorit
;o)


Fortsat dejlig mandag
Kærligst Hanne

9 kommentarer :

  1. Åh hvor er den helt fantastisk skøn. Er helt forelsket i lysekroner, men tænker at det antal edderkopper man har når man bor under et stråtag kontra den manglende rengøringsvanvid jeg har ikke er den bedste cocktail når vi snakker lysekroner..

    Tillykke med dagen i går.
    Knus til dig.

    SvarSlet
  2. Den er helt vidunderlig den lysekrone. Haha typisk at beslutningen først falder i sidste øjeblik, men sikke en herlig oplevelse du fik ud af det : )
    Knus, Liv

    SvarSlet
  3. Hvor er den fed, vil så gerne ha en på mit badeværelse og sikken nogle fantastiske border, de laver.
    Sådan et ville helt sikkert passe oppe i sommerhuset.
    Må man spørge hvad du måtte af med for sådan en moppe-dreng? Og er den ny eller gammel?
    Lidt kinky er vi vel alle og den der er klart kinky på den fede måde:0))

    SvarSlet
  4. Hej Hanne
    Fantastisk lysekrone. Helt unik.
    Og sælskin - flotte ting Dorit laver. Knapperne er rigtig smukke.
    Jeg fik jo indkøbt et sælskind for nogle år siden - det hænger til ingen nytte. Måske vi skulle gå i tænkebox ?
    kh Mona

    SvarSlet
  5. Jeg elsker elsker elsker lysekroner. Total sucker efter dem. Har selv 7 (!). Dog er de ikke alle lige store og de er heller ikke alle kommet op endnu. Men jeg har dem og skiller mig ikke af med dem. Din er virkelig lækker Hanne og lyder som om at du også har købt en oplevelse sammen med den. Dorit´s ting er også skønne :-)))

    SvarSlet
  6. Jeg er da bare helt vild med din lysekrone, den er SÅ flot.
    Jeg har selv handlet lidt hos Dorit, hun laver nogle meget smukke ting, specielt din pung er fantastisk

    SvarSlet
  7. Jeg er da vild med den lysekrone. :)

    SvarSlet
  8. Jeg er helt vildt misundelig - men jeg skal vist have skiftet huset ud inden jeg kan få lysekrone - pokkers!

    SvarSlet
  9. Smuk smuk lysekrone - dejligt du er glad for den ( jeg er typen der ville tænke på al arbejdet :(
    Jeg har også købt sælskindsknapper :) de er så fine .

    Marianne

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...