fredag den 15. marts 2013

Ny sweater i nordisk mønster

Nu gløder pindene igen.
Stilhed på bloggen ... I know,  - håbet at I er der endnu ?
Jeg har været helt slået ned af influenza, forkølelse eller hvad ved jeg, og der af følgende total årstidsbestemt nedtur. Og tænk sig, i dag er der snestorm igen.
Hvornår mon den her vinter får en ende ?
Men, men, nu er det jo langt sjovere at se på de lyse sider, og jeg vælger at tro på, at der er sådan een, på den anden side at enhver udfordring. Det gode her er, at nu kan jeg nemlig strikke igen jubiii.... og pindene har glødet ;o)
For mens jeg har snøftet der ud af og har pudset næse i et væk, har jeg strikket en herresweater i Nordisk mønster i dobbelt trådet Supersoft fra Garngaragen.
Inspirationen fik jeg, da jeg så at den fantastiske bog: Strik med Nordiske traditioner, nu kan downloades helt gratis. Jeg vil rigtig gerne eje bogen, men kan ikke finde den nogen steder. Er der mon nogen af jeg, der ved hvor den kan skaffes eller har den liggende og gerne vil sælge ?

Herresweater i klassisk mønster med orange detaljer
 nystrikket
nyvasket
nypresset

- er der noget bedre ;o)

 Strikket i str. XL med to tråde i Supersoft fra garngaragen på pind nr. 5

 Jeg har hæklet orange kant langs siderne og på ærmet.
En nem og effektfuld effekt.
- en opdatering anno 2013 på en gammel klassiker ;o)

 - og så er der jo noget frækt over de orange kanter ;o)
Ideen så jeg første gang på Færøerne, hos Sirri-garn i Torshavn, for tre-fire år siden, hvor de gamle færøske klassiker havde fået et spark med kanter i skarpe farver. 
Jeg synes det er vildt smart

Lidt rester. 
- mon ikke jeg finder på noget ...

Jeg vil nu tage en smut rundt her i blogland, og se hvad I har fået lavet i den seneste uge.

- hører, at det bliver en meget kold weekend igen, igen. 
Jeg tror, jeg vil blive inden for og smide en stor pind i kaminen og bare strikke videre, nu går det jo lige så godt. Desuden har jeg et par UFO'er i mine kasser og mon ikke jeg skal ha' kigget på dem, nu energien er der !? 

Dejlig fredag 
Kærligst Hanne

19 kommentarer :

  1. Ihh - hvor er den dog skøn!

    SvarSlet
  2. Godt du er nogenlunde frisk igen, ja den influenza er sejlivet og årstiden heller ikke den bedste. Snestorm ja det havde vi her på Falster i weekenden og de lover mere endnu.
    Super flot sweater :)
    God weekend

    SvarSlet
  3. Rigtig skøn trøje og en lækker detalje ved ærmet :)

    SvarSlet
  4. Total lækker! Og jo da, vi er her skam endnu :)

    SvarSlet
  5. Super cool og skøn detalje med den orange stribe under ærmet.

    God weekend, Stine:)

    SvarSlet
  6. Super flot sweater i flotte farver du har strikket. Og så er den lige klar til endnu en kold weekend. Rigtig god weekend.
    Kh Helle

    SvarSlet
  7. Hvor er det blevet en lækker trøje. Mønstret og de farvede kanter er stadig in på Færøerne (hvor jeg holder ferie lige nu); det er en superskøn måde at opdatere de gamle mønstre på, synes jeg

    SvarSlet
  8. Herre flot herre sweater - gid min bedre halvdel gad gå i sådan en (måske til havebrug? - jeg må spørge ham ;O))
    Rigtig flotte detaljer - helt igennem perfekt!
    Godt at du er ved at være ovenvande, for der er ikke noget værre end influenza ;O((

    SvarSlet
  9. Den er flot!! Rigtig lækker og især den orange kant som løber op af ærmet er "erste Sahne" :-)
    God weekend :-)

    SvarSlet
  10. Hvor ser den dejlige lækker ud, det var sådan en man skulle putte sig i nu da dine små snot baktusser er kommet til Østerbro;0)
    Godt du er oven på igen og inden vi ser os om er foråret over os. God weekend.

    SvarSlet
  11. Hej kære.

    Håber du snart er klar til at danse på bordene igen. Her truer de med snestorm fra på mandag, så lige den ønskede sol og varme ser vi sgu nok ikke meget til foreløbig - desværre.

    Sweateren er super fin. Skøn detalje med den orange hæklede kant ned af ærmet. De er så fede de nordiske strik.
    Håber ellers alt er vel i det svenske. Jeg er kun nået til første etape. Går jeg igennem venter den rigtig tunge del efter påske. Håber...

    Ha en pragtfuld weekend skønne kvinde.
    Stort knus.

    SvarSlet
  12. Totalt skøn sweater. Og den orange kant pepper den lige op :o)
    selvom jeg også synes mønsteret er flot i sig selv.
    Selv om sådan en forkølelse er skidt i sig selv, er den godt for strikketøjet :o)
    Og snestorm ligeså.
    Har fået bekræftelse på workshop nr 3 - og alt er ok.
    kh

    SvarSlet
  13. Wauw ... Hvor er den fed ... Super lækker ... Må vist afprøve mønsteret i børne størrelse ..
    Go weekend

    SvarSlet
  14. Rigtig flot sweater den kunne jeg også godt finde på og strikke. Hvis du har lyst til at se en sweater som jeg har strikket med mønster fra samme bog er du velkommen til at besøge min blog

    SvarSlet
  15. Arj altså hvor en smuk sweater. Str. M næste gang - så ved du lige hvor du kan sende den hen! : )
    Godt du er på den gode side af forkølelsen! : )

    SvarSlet
  16. Hvor er den da blevet skøn, mon der ligger en opskrift? Dorthe fra garngaragen

    SvarSlet
  17. Kan ikke finde opskriften. Er der nogen der kan hjælpe mig med det🙏

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...