torsdag den 16. maj 2013

En nyttig lille taske, pyntet med genbrug.

Nu fik jeg endelig taget mig sammen, til at få syet denne lille taske, jeg har manglet så længe.
Den skal fremover med i min strikkekurv, når jeg tager på tur.
Jeg har længe haft rundpinde, strømpepinde, maskemarkører, saks og målebånd til at ligge og rode, et eller andet sted på bunden af kurven. Det er altså alt for upraktisk og meget uoverskueligt.
Fra nu af, skal alle de uundværlige løsdele være i denne lille taske, og så er det jo op til mig, om jeg kan huske, at lægge sagerne tilbage i posen, når jeg har brugt dem ;o)

 målet er 22 x 22 cm.
Yderstof i kraftigt mørkeblåt lærred.
For i småmønstret bomuldsstof fra Stof og Stil.
Lynlås og læderstrop.

 Jeg har valgt at lave modellen høj, da jeg skal have rundpinde i den, 
men den kan selvfølgelig laves i lige det mål, man har brug for.
Jeg har syet bund i tasken, så den kan stå.

Jeg har tidligere syet den samme model, men i en helt anden stil.
se HER    og HER    og HER

 Det fine lille vævede blomstermotiv, er købt på loppemarkedet.
og jeg har bare syet det på tasken, med almindelige sting.

Jeg fandt også de her smukke, vævede stykker, som helt sikkert skal syes på,
 andre tasker eller puder.
Hvad de tidligere har være brugt til, har jeg faktisk ingen anelse om,
men jeg er altså ret vilde med dem ;o)

I gemmeren har jeg mange andre smukke gamle sager, som jeg har fået foræret,
af nogle meget søde damer ;o)
1000 TAK

Jeg tror snart, at jeg er klar til at sætte saksen i lækkerierne og forvandle dem til noget spændende.


Kærligst
Hanne

10 kommentarer :

  1. hvor er den fin! :-) Og sikke flotte vævede stykker du har fået, det sætter gang i kreativiteten. God fornøjelse :-)

    SvarSlet
  2. Det er en rigtig lækker og uundværlig taske du har fået syet - så skulle der blive orden i tilbehøret ;O)
    Skønne vævede ting, de fortjener helt sikkert at blive fremhævet.

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare fin og med flotte detaljer.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  4. Dejligt af få orden i sine små ting og når man så kan putte dem ned i så fin en pung er det jo ingen sag:0)
    Hvor er det hyggeligt broderiet med den lille dreng, jeg kigger lige i kalenderen og finder en lørdag det ville være så hyggeligt at se giraffen "live" og loppeshoppe samtidig ;0))

    SvarSlet
  5. Den er virkelig fin og sådan én man altid står og mangler, når man pakker sin strikkekurv, og strikkepindene nemt kan smutte ud. Sikke en sød idé med at sy noget broderet på. Åh hvorfor får man ikke lige taget sig sammen.....??? Kh Helle ;O))

    SvarSlet
  6. Hvor er den da også bare sød den taske.
    Min mor viste mig for en månedstid siden et broderi min far har lavet engang da de var kærester. Jeg vil spørge om jeg må arve det engang. Det vil se så godt ud på en taske ligesom dit væv ser ud på din taske.

    SvarSlet
  7. Sikken en fin lille taske. Og en go ide til at bringe orden i kurven, som jo selvfølgelig er uundværlig.
    Kh. Hanne

    SvarSlet
  8. Hvor er den bare fin ..
    og så flot med det påsyede vævestykke.
    Elegant og smart til rundpindene - og det andet.
    (ja mine rundpinde må nøjes med en papirpose der er ved at gå i stykker ;o( ;o)

    SvarSlet
  9. Hvormed dn fin - lige som også jeg ville kunne li den :)
    Smukke ting du altid finder på loppis ;0)

    SvarSlet
  10. God ide, de er meget smukke de gamle vævestykker :-)

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...