tirsdag den 3. september 2013

Jamen, for dælen ... det er jo snart jul

Arhh ... så næste da. 
Det går i hvert tilfælde den vej ;o)

I år er jeg hoppet ud i noget helt nyt og vildt spændende.
Jeg har lejet en stand, på et stort julemarked her i Skåne. Nu skal det prøves !
Julemarkedet er på et smukt lille slot. De tilhørende bygninger + slottet danner ramme om det hyggeligste svenske julemarked. Du kan se det HER

For at kunne holde gang i sådan en stand i fire dage, skal der jo varer til, masser af varer tror jeg - læs håber jeg, og jeg er allerede gået i gang med at producere de første varer.

Sådan lidt af princip, og vel også fordi jeg synes det kan være en sjov udfordring, at gi' mig selv, har jeg bestemt, at jeg så vidt det er muligt ikke vil købe materialer, men vil bruge af (alt) det jeg har på hylderne og i skufferne.

Om det lykkedes ? - jeg tror det faktisk ;o)

***

Alle modeller er lavet efter min, til tider meget frie fantasi ...
jeg bruger altså ikke mønster og vil ikke være i stand til at fortælle præcist hvordan jeg gør.
Forskelligheden er en del af charmen, synes jeg !

Du er hjertelig velkommen til at lade dig inspirere, 
men vil du låne mine fotos, 
vil jeg meget gerne, at du spørger om lov .....  !!!

Små hæklede trommer.
- dem skal jeg nok ha' lavet mange flere af ...

en lille hæklet julekage


fluesvampe, eller måske fantasisvampe al'a Hanne
- her er de første 12

Som en lille ny detalje, har jeg syet lameller under hatten, på svampen.

Alt er hæklet i uldgarn, som jeg synes giver et mere rustikt look
 - og så er farverne i uldgarnerne så meget mere bløde og naturlige, 
end hvis jeg hækler i bomuldsgarn.
 Begge dele er da smukt, men i år, så skal det være sådan her i "min butik" ;o)


Jeg har tidligere hæklet fluesvampe i bomuldsgarn. 
Du kan se dem HER


Kærligst Hanne

16 kommentarer :

  1. Næe hvor festligt altså. Hvor er det nogle skønne små ting du får produceret. Hvordan har du dog tid til det nu?
    Nåmen de der trommer er da skønne! Faktisk ret skønne. Er sikker på at du får udsolgt, og ellers siger du bare til, ikke?

    SvarSlet
  2. tak for det, søde ;o)
    ja, der er allerede gang i julefeste ha ha ...
    tid og tid, mine hænder er jo sjældent i ro og så kan jeg lige så godt hækle lidt, i stedet for ar blive restløs, ik ? ;o))
    OG, så bliver det jo jul engang. Sådan plejer det at være !

    SvarSlet
  3. Jeg bliver nød til at sætte x i kalenderen for sådan en tromme skal hænge på mit juletræ i år. Jeg er helt klart til ulden, den virker lidt mere gammeldags.
    Godt du er i gang for til 4 dage med dine fantastiske ting, skal der hækles i døgndrift:O)

    SvarSlet
    Svar
    1. en tromme er hermed reserveret til dig ;o)
      ja, sådan har jeg det også. Ulden er ligesom bare hyggeligere.
      Hvor er du sød og opmuntrende. Tak for det.
      Jeg går faktisk bare og håber på, at det kan løbe rundt. Skulle det så ende med et lille overskud, så vil jeg da blive ellevild ;o)
      kh. Hanne

      Slet
  4. Dejlige jule hæklerier du har lavet :-) Jeg er vild med alle sagerne :-)

    SvarSlet
  5. Ej Hanne, jeg hader julepynt så tidligt inden jul. Det var så indtil jeg så dine fine fine sager. ;O) Der må rigtig gerne hænge fine svampe i forskellige farver på mit juletræ i år. Tromme og julekage, er da heller ikke til at stå for. Jeg har det fuldkommen som Liv, hvis du har noget til overs, så sig endelig til. Ærgerligt det ikke er her i byen, du skal være på julemarked. Kh Helle ;O)

    SvarSlet
  6. Du har helt ret, det giver et meget blødere look i uld og da det jo er henvendt til juletiden er det oplagt med uld - varmt og lækkert!
    Jeg er sikker på at du nok skal få afsat dine skønne kreationer - de trommer er bare skjønne ;O)

    SvarSlet
  7. Nej, hvor er de trommer bare flotte. Jeg mangler en tromme til vores træ, måske det skulle være sådan en her, jeg har kun tidligere tænkt dem i papir.
    Hilsen
    Karen

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare søde trommer, så kan papmodellerne godt få billetten ;-)
    4 dage.... Du får travlt kan jeg blot konstatere. Jeg er også igang med at tænke julemarked, da jeg jo fik nærmest udsolgt for 14 dage siden. Jeg skal heldigvis kun være afsted 1 dag, men alligevel skal der da produceres en del.
    Go arbejdslyst. Kh. Hanne

    SvarSlet
  9. Er det på mit slot du har lejet dig ind ?
    Fantastisk id'e - og fantastiske ting du laver .
    Det skal nok sætte lidt fut i de svenskere ;)
    - jeg er sikker på du nok skal få solgt tingene :)

    SvarSlet
  10. Fine sager du har fået lavet, men meget fylder de jo ikke på en stand - så sæt du bare gang i produktionen ;0)

    SvarSlet
  11. Sådan, det er da fantasiske ting, du har gang i, de skal nok sælge godt.
    Man får jo helt lyst til at kigge forbi :-)

    SvarSlet
  12. Tænkte, at jeg ville være i god tid, så.....glædelig jul, kære HANNE ;) og god arbejdslyst med at få fyldt "depoterne".
    Men ærgerligt, ærgerlig, at der er fire broer (ja, jeg tæller Vejle Fjord bro med), to øer og mange mange motorvejs-mil mellem mig og dit svenske julemarked.
    Du ved jo, at jeg er til hjemmegjort og fri fantasi, men ikke lange køreture i vintermørket.

    SvarSlet
  13. Lyder skønt med julemanden selvom det er tidligt for mig at tænke jul - regner med at du skriver mere om julemarkedet når vi nærmer os tiden :)

    SvarSlet
  14. Hvor er det flotte ting du har gang i Hanne... Sover du osse engang imellem :-) :-);-) jeg er helt vild med trommerne; dé kunne gerne hænge på MIT træ (og hvor bliver det hyggeligt med sådan et julemarked....)

    SvarSlet
  15. FOR HEL... DA HANNE!!!!
    Er det allerede...? Jeg er stadig i fuld gang med sommer og solskin, motorcykler og hynder i havestolene. Isterninger i fryseren og langt væk fra det røde garn..

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...