fredag den 13. januar 2012

Tæppe i oldemortern

Et "jomfruprojekt", som tog om sig ;o)
Jeg har aldrig hæklet. Kunne vist ikke helt se det smarte i det ?
Men da min kreative kollega Anette syntes, at eleverne skulle lære at hækle, kunne jeg jo ikke sidde der som lærer og ikke vide hvordan. Starten var gået, til det stor hækleeventyr.

Et lille smut ned til den lokale garnpusher Hanne, i håb om et lynkursus hen over disken, men NEJ!!
Ingen hjælp at hente. "Det kan du selv finde ud af" var svaret og lettere provokeret vendte jeg så hjem, og tænkte: "jeg skal vise hende". Her bør nævnes at Hanne er gammel pædagog og godt ved, at nogle menneske skal bare skubbes ud i....

Først ville jeg hækle til grydelapper. Bare otte tern, men så gik det så godt ...

Jeg købte mere garn. Meget mere garn og stakkene voksede og voksede. Det blev en hel besættelse.
Selvtilliden voksede og voksede ligeledes, i takt med antallet af oldemortern ;o)


Efter tre måneder og mange timers arbejde var tæppet endeligt færdigt.
Smukt og lige som det skulle være!

Alle farver er blevet brugt i tæppet. Efter mange (vildt mange) timer hæftning er
tæpper hæklet sammen med fastmasker.

Siden har kurven med bomuldrester stået og lokket. Det er altid hyggeligt at hækle et lille oldemortern
og pludselig...

- så er der et måske tern til et tæppe mere ;o)


At hækle er helt sikkert kommet for at blive, i mit kreative liv. Kan se muligheder alle steder og kan kun sende de kære kvinder en kærlig tanke, som kastede mig ud i dette eventyr ;o)


Kærligst Hanne

6 kommentarer :

  1. Du er altså imponerende, Hanne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker Mette ;o)
      Og i lige måde...
      Der er ikke noget som en lille provokation og lidt stædighed
      God weekend

      Slet
  2. Meget smukt - og ja, så fik du også lært at hækle ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten ;o)
      Ja, så blev det starten på noget nyt.
      Er dog ikke helt nået til at kunne forstå en opskrift. Det er lang nemmere med billeder.
      Hvordan er det med dig og hækling?
      God weekend
      Hanne

      Slet
  3. kære Hanne
    Dit tæppe er ganske rigtig meget smukt ..
    og noget af et begynderprojekt !
    men nu har du jo heldigvis kunnet tage det en lap ad gangen ;o)
    kh Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. hi hi ...
      step by step!
      Sådan er det mange ting her i liver, ik'!?
      Kus

      Slet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...