lørdag den 10. marts 2012

Jeg har hæklet en blåbær cupcakehue med vanillecreme og krymmel.

Endnu en cupcake er blevet færdig og er klar til at blive sat på hovedet.



Denne gang har jeg hæklet en chokolade cupcake med blåbær og vanillecreme med krymmel. På toppen er den pyntet med chokolade glasur og et stort rødt jordbær ;o)



Jeg kender ikke den lille pige, som skal have cupcake huen, men jeg håber, 
at hun vil nyde den. Der er der med garanti ikke andre af veninderne, der har en magen til.

Så har jeg filtet et æble på min kommende computertaske. 
Som  nogen af jer, måske har læst her på bloggen tidligere, så er jeg blevet ejer af en super lækker MacBook Air computer. Egentlig troede jeg ikke, at den slags design halløj kunne få mig op at stå, 
MEN den her "sag" er jeg fuldstændig vild med. Så en lækker taske skal der til.


At filte smukke motiver på kogt uld er faktisk nemt og bestemt meget smukt. Jeg har valgt at sy 
detaljer på med kædesting. Det kom der det her resultat ud af.


Jeg er sikker på, at jeg vil lave noget mere af den slag senere.
Måske er der nogle gamle uldtrøjer i genbrugen, som blot skal have 40 / 60 grader i vaskemaskinen. For derefter at være perfekte til at blive brugt til tasker og lignende, som jeg så kan filte motiver på. 
Jeg må ned for at kigge...

Har du mon fået en god ide, eller kunne du tænke dig at prøve denne her ide af selv?
Der skal så lidt til og pludselig har dit håndværk et meget personligt udtryk.


Dejlig lørdag aften

Kærligst Hanne

11 kommentarer :

  1. Hold op hvor det æble blevet lækkert. Og mens jeg skriver dette, kan jeg mærke min MacBook Pro under tastefingrene hungre efter et lige så fint æble! 'Vi' er imponerede! Wow.

    Og ja, jeg læste godt, at du skrev at det var nemt nok. Men det er det jo altid når man kan det - og knapt så nemt, når man ikke ved hvordan...

    Wow altså.
    Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Liv, du må i gang ;o)
      Tak for de pæne ord og ja, det er sgi' noget vovet at skrive, at det er nemt at filte, men det er det altså!!!
      Jeg har nålefiltet og i skrivende stund vil jeg da se, om jeg kan finde tid i kommende uge og lav et DIY på min side.
      SÅ kan du komm igang ;o)
      Hilsen Hanne

      Slet
    2. Det lyder godt med en DIY! :)
      Kh. Liv

      Slet
  2. Jeg vidste at den taske ville blive lækker - og selvfølgelig skulle der et æble på ;O)
    Hvordan filter du på filt??
    Og har du fundet ud af en god lukke ide?

    SvarSlet
    Svar
    1. uha ja, og 1000 tak. tror den bliver et af de projekter, som kommer til at leve op til min forestilling og måske...faktisk bedre. Så jeg glædes gør jeg ;o)
      Jeg har nålefiltet og det gik meget, meget nemt. Lukning og foer her jeg ikke sat i endnu. De næste par dage er jeg på kursus, men når jeg kommer hjem skal den gøres færdig og lukningen tror jeg, at jeg har funder en ide til.

      Slet
  3. hej Hanne
    hvem der bare var en lille pige der kunne gå med denne cupcake hue ! den er da bare fantastisk - og lige til at sætte tænderne i ..
    Nå - det er måske godt nok jeg ikke lige falder indenfor målgruppen - det kunne koste dyrt i 'rigtige' cupcakes ;o)
    Rigtig fint lavet.
    Og Mac tasken ligeså !
    ja min pro ville også juble, hvis den kom i nærheden af en sådan ting ..
    Måske et nyt joint - venture projekt ? hvis jeg nu kom til at vaske en sort uldtrøje ? broderiet klarer jeg selv - men syningen?
    kh Mona

    ps. check lige foreningen Gavstrik.dk - har lige meldt mig ind.

    SvarSlet
  4. Ved du havd Mona, jeg tror faktisk at der vil være mange små piger, som vil være vildt imponeret, hvis du snuppede sådan en kage på hovedet, når du skulle snakke med dem ;o)
    Jeg laver den gerne til dig. Du skal blot sende dit hovedmål ;o)))
    Og selvfølgelig koger du da bare en sort uldtrøje og så fixer vi den pc- taske med det samme.
    kh. Hanne

    SvarSlet
  5. Som cupcake elsker er jeg helt vild med huen! :) den er rigtig flot :) minder lidt om de traditionelle jordbærhuer, hvis du kender dem, bare i ny og forbedret version :)

    Har kigget lidt rundt på din blog nu og ser frem til ar følge med her inde frem over

    VH Anne Sofie

    SvarSlet
  6. Hej Hanne
    Jeg har lige opdaget din blog, og hvor er det nogle dejlige ting du laver.
    Jeg er helt vild med din cupcakehue, og ville rigtig gerne hækle/strikke noget lign.
    Var det muligt at jeg kunne købe en opskrift?
    Mange hilsner
    Trine
    tjm@profibermail.dk

    SvarSlet
  7. Hej Hanne
    Jeg har en lille pige som ville blive rigtig glad hvis du kunne lave en blåbær cupcake hue til hende.
    Hvad koster den? Og hvad med størrelse?
    Hun er 14 mdr. gammel.
    Mange hilsner
    Sophie
    sophie_gauguin@hotmail.com

    SvarSlet
  8. Er der mon en diy på huen?

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...