søndag den 16. september 2012

Mine tegninger er "på gaden".

Nu kan jeg endelig præsentere "Sundhedsblomsten".

For flere måneder siden skrev jeg et indlæg her på bloggen, om et meget hemmeligt projekt, som jeg dengang var ved at lave illustrationerne til.
Jeg kan nu afsløre at det projekt, der var på tegnebordet, var  otte samtalekort til landets sundhedsplejersker.
Kortene er blevet udgivet under navnet Sundhedsblomsten, og vil komme til danne ramme for samtaler med børn og forældre, om trivsel og sundhed.

Det er Teamleder og skolesundhedsplejerske i Aalborg Kommune Susanne Henriksen, der har udtænkt dette materiale og sundhedsplejerskerne i Aalborg Kommune er da også de første sundhedsplejersker, der skal arbejde med samtalekortene.









Det har været spændende at få fri hænder til tegne disse kort, med deres små motiver og overvejelserne har været mange. Jeg glæder mig til at høre, om de kommer til at virke efter hensigten, som støtte og motivation for børne- og familiesamtalerne.



Nu håber jeg at de bliver en succes og at Susanne vil blive kendt og berømmet for det første undervisningsmateriale af sin slags her i Danmark.

Susanne Henriksens hjemmeside er http://sundhedsblomsten.dk



Det vil glæde mig, hvis du ser kortene hos sundhedsplejersken, at høre om du synes, at de var en støtte for samtalen.

Kærligst Hanne

17 kommentarer :

  1. kære Hanne
    TIllykke !
    de kort skal nok blive en succes - det er jeg sikker på :o)
    Spændende om også sundhedsplejerskerne i nabokommunen tager dem til sig :o)
    Det håber jeg. Dine tegninger er flotte og illustrative - og et godt afsæt til snak.
    kh Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mona ;o)
      Ja, der er langt fra tegnebordet og så ud til brugeren, men nu er de blevet produceret og sendt ud til sundhedsplejerskerne og det er vildt spændende.
      Lad mig endelig høre, hvis de når frem til "din" Kommune.
      Knus

      Slet
  2. Det er så flot et arbejde du har lavet - det må være skønt at kunne tegne - Håber at det bliver et brugbart matriale.
    knus Gitte

    SvarSlet
  3. Hvor er du dygtig!
    Spændende at få lov at lægge streg til så stort et projekt - tillykke dygtige dig :)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er også rigtig glad for at være blevet spurgt.
      -og tak for de pæne ord, Kirsten ,O)

      Slet
  4. Skide godt, Hanne! :) Du har en genial streg! Susanne har jeg selv haft til min yngstemand, hun er en dejlig person :)

    SvarSlet
    Svar
    1. TAAAK søde Mette ;o)
      DU og dine bliver jo nok nogle af de første, der kommer til at stifte bekendskab med kortene. Fortæl endelig ... jeg vil elske at høre det.
      Og ja, Susanne er rigtig, rigtig sød og jeg håber at hun får stor succes med dette undervisningsmateriale.

      Slet
  5. Wow. De er blevet smadderflotte!
    Krymper mig dog helt ved tanken om hvad mine banditter kan finde på at sige vedr. computerspil, sengetider, slikvaner og... hahahaha. Men heldigvis kan jeg se at der også er tegninger om skovture, cykelture, vandpytter, ferier, familiehygge med mere. Så jeg håber banditternes beretninger til sundhedsplejersken opvejer hinanden og at vi ikke ender under obs. Hahahaha...!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Liv ;o))
      Det er jeg glad for at du synes.
      Nemlig, nemlig... hvad kan de kære små ikke få ud af et par tegninger. Hjemme hos os der.... bla.. bla... hi hi hi...
      heldigvis skal "det gode" liv bestå af lidt at hvert. Det ville jo være r... sygt, hvis deres barndom kun var gulerødder og vandreture. En dejlig barndom består vel også af blå pølsehorn, for mange is på en sommerdag og at falde i søvn med på sofaen med sorte tæer ;o)))

      Slet
    2. Hahahaha.... hvad mener du mon med blå pølsehorn?!? : ) det er da kun meget mærkelige mennesker der kan finde på den slags...! : )

      Slet
    3. jeps
      kender du sådan nogen ?
      ;oD

      Slet
  6. Hvor er det bare sejt!! Fedt du har fået dennemulighed og dine illustrationer er vildt flotte. Spændende om de dukker op her i vores kommune:-) Tillykke med det flotte resultat!

    SvarSlet
  7. 1000 tak for din hilsen og det glæder at du synes om tegningerne ;o)
    Ja, det er faktisk så vildt spændende om jeg får tilbagemeldinger om, at I har set dem i brug en dag. Det vil da være så herligt.

    SvarSlet
  8. De ser rigtig fine ud, de må helt sikkert blive en succes!

    SvarSlet
  9. Hej Hanne

    Nu er jeg ikke den der så'n unødigt deler roser ud, men det er sgu svært at finde noget at kritisere :-)

    Jeg bøjer mig i støvet - du er superdygtig - kreativ og som tegner - Respekt..

    Kh ham som lige akkurat kan tegne tændstikmænd

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...