tirsdag den 3. april 2012

Længe leve Arne og Carlo...


Jeg er blevet færdig med den Norske genser til Frederik

OG, det er vist ikke for meget at kalde den for et kæmpe hit.
Frederik skrev: "tak for en awesome trøje Mutti" på sin Facebook væg... hvad siger I så ?
Det er da STORT!!!  - og han har haft den på lige siden ;o)

Godt nok kunne han klassekammerater ikke helt forstå, at hans mor havde strikket en trøje med sådan et opsigtsvækkende motiv. 
Meeen, så blev vi enige om, at han jo kunne fortælle dem, at hans mor er bund naiv og tror at elgene "springer buk"... mon de hopper på den ? ;o



Trøjen er dejlig stor og meget blød.
Strikket på pind nr. 4 i Merino uld. Et meget nemt garn at strikke med.

Her er mønstret med de fantastiske elge ;o)

Her er den strikkede udgave.
-Vær opmærksom på, at der bliver meget lange tråde på bagsiden, hvis der ikke snos hele tiden.


Jeg har fundet mønstret på nettet, men husker desværre ikke præcist hvor.
Er du interesseret, så må du vist google, eller evt. skrive til mig ;o)
- Ellers sidder Arne og Carlo jo i trøjerne uden på deres bøger.
Jeg har taget en helt alm. opskrift på Norsk genser på Drops, til at gå ud fra.
Der skal selvfølgelig regnes lidt for at få mønsterborten til at passe, men 
derfra er det så bare at strikke løs.





Håber at du føler dig inspireret, 
fristet eller bare underholdt. 
;o))


Kærligst Hanne

5 kommentarer :

  1. Den er da også bare så awesom ;O)
    Det er så skønt når ungerne bliver SÅ glade for noget hjemmestrikket!

    SvarSlet
  2. Ha ha, hvor er den fin - og hvor ER du naiv! ;-)

    SvarSlet
  3. Åh så blev den færdig :)
    Hvor er den lækker... Den må jeg lige have tænkt om til en pige model :)

    SvarSlet
  4. kære Hanne
    jeg føler mig det hele .. inspireret , fristet og underholdt..
    ja, havde jeg haft mod til det, ville jeg såmænd gerne selv eje sådan en trøje ;o)
    Bare at forestille sig effekten af at stille på jobbet iklædt den trøje ! ;oD
    kh Mona

    SvarSlet
  5. Den er virkelig også super sej - det er så fedt når man laver noget, der i så høj grad bliver værdsat!!

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...