mandag den 19. november 2012

En hæklet skovbund

Weekendens værtindegave var fem små fluesvampe
Åhh... hvad finder jeg dog på ?  Det er jo ikke rigtig jul endnu, så jeg ville gerne vente lidt med det store nisseri, men fluesvampe kan jo godt gå hele året.
Jeg hæklede derfor fem små svampe, snuppede lidt grønt i haven og satte dem i en lille zinkkasse og sådan... en sød lille skovbund.
Hun blev glad for gaven og jeg er sikker på, at de allerede har fået deres plads.

Jeg har valgt lidt forskellige røde farver fra garnkasse.
Synes det giver mere liv i "buketten"

Opskrift ?
Ahh... desværre. Jeg har bare hæklet løs, men der er så mange, der hækle fluesvampe her på nettet, 
så jeg er sikker på, at du kan finde en opskrift et eller andet sted.

gaven klar til aflevering


Jeg har bestemt mig for, at hækle nogle flere svampe i naturfarver.
Garner er fundet og projekt fluesvampe kan sikkert komme til at passer sammen med lidt aften- filmkiggeri, her i løbet af ugen ;o)

&

 Lørdag blev også dagen hvor min lille guddatter Karen skulle have sin "madpakke" og sine kager.
Hun blev rigtig glad for begge dele,
og hun nok skal få en masser timer til at gå, med at lege med det.

Madpakke med rugbrødsmadder

Kager til kaffen


Dejlig mandag til alle

Kærligst Hanne

11 kommentarer :

  1. Ej hvor er det altså bare nogle fine hæklerier! De bringer uden tvivl meget glæde hos modtagerne. Hvor er du altså dygtig, jeg er ret imponeret. Ha' en god dag. :)

    SvarSlet
  2. Årh du går da helt amok i små hæklede dimsedutter for tiden. De er så fine alle sammen. Rigtig hyggelige projekter! God filmkigning! : )

    SvarSlet
  3. Sikken nogle fine svampe og hvem Søren ville ikke elske sådan en madpakke!0)

    SvarSlet
  4. Hvor er den madpakkegave bare genial Hanne - og kagerne til kaffen - for ikke at snakke om den fine skovbund... Hvornår kigger du forbi Sjælland? Jeg giver gerne kaffen ;o)

    Og tusind tak for dine skønne ord i kommentaren. De varmer som altid.
    Vores julefrokost gik rigtig fint og helt i min medarbejders ånd. Dejligt... Folk var glade, danseskoene på overarbejde og chefen blev godt vissen og tilbragte det meste af sin søndag på sofaen ;o)

    Håber du får en solskins-stråle på din vej gennem dagen i dag.
    Knus til dig.

    SvarSlet
  5. Skøn - skøn værtinde gave og super ide at pakke madderne ind som madpakke gave :-)

    SvarSlet
  6. Så super fine gaver Hanne, der er nogen som har været meget, meget heldige der.
    Stine:))

    SvarSlet
  7. Hvor er du bare dygtig, det ser jo helt vildt godt ud.

    Jeg har prøvet at se om jeg kunne lære at hækle, men desværre, det gik slet ikke...

    Så jeg beundre alle jer der bare kan det...

    Ha´dejlig dag

    Knus Susi

    SvarSlet
  8. Du må gerne komme på visit hos mig :)

    SvarSlet
  9. Madpakker og fluesvampe ...
    Hvor kommer det altsammen dog fra ?
    En opfindsomhed som din er svær at finde magen til ;o)
    Mor og datter er garanteret blevet glade for gaverne ..
    Og godt svampene ikke var spiselige - med resten er det srraks en anden sag ;)
    Kh

    SvarSlet
  10. Fine fluesvampe - de er så fascinerende - også som hæklede :)

    SvarSlet
  11. Hvor er det nogle skønne ting, du hækler; jeg ville da ønske, jeg kunne tage mig sammen til at gribe hæklenålen ind imellem
    Jeg er helt vild med dine svampe, som jo står perfekt i det grønne

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...